Skip to content


Igazságot Heimannéknak!

Az úgy volt, hogy anyám helyett apám, A Művel Alkoholista engem is felkért, szavazzak az év borászára. Le is adtam voksaimat: önhatalmúlag kineveztem Lőrincz Györgyöt az első legjobbnak, az Akutyafája 2.0-t pedig a legjobb ár/érték arányú vörösnek. Nem mellesleg a legjobb vörösért folytatott küzdelemben is sokáig fej-fej mellett haladt a 2006-os St. Andrea Ferenchegyi Pinot Noir (Őrzöm csodálatos álmodat) Taklerék 2006-os Primarius Merlot-jával. Döntésemet a nemrégiben átfazonírozott Magyar Bor Akadémia is helyben hagyta: megválasztotta Az Év Bortermelőjének dr. Lőrinczet, amit Albert gazda azon melegében beledúdolt a magyar blogtérbe. Nagyon örülök Lőrincz György sikerének: egyike a legméltóbbaknak a díjra, és ezt talán már Garamvári Vencel (Év Bortermelője 2006) is belátja, bár annak idején másként gondolta. A laudációkat olvasva azonban újra átgondoltam: valóban jól döntöttem szavazataim leadásakor? Merthogy itt lenne ez a Heimann Zoltán...

Szervezi a borközéletet, nyilatkozik okosakat, pincészetet alapít a barátaival, kísérletezik a kadarkával meg érdekes fajtákkal, konkrétan a tannattal és a sagrantinóval, ám legfőképpen készít a családjával jobbnál jobb borokat, mindig hibátlanokat, olykor meg nagyokat, mint például a Barbárt, de ott a Stílusgyakorlatok, a Cervaes vagy a Franciscus is – és mindegyik beszbáj a kategóriájában. Azt hiszem, ha mindent mérlegre teszek, Heimann Zoltán legalább annyira megérdemelné ezt elismerést, mint Lőrincz György – tehát legalább nekem illett volna mindkettőjüket jelölnöm. Lelkiismeretemet csitítandó gyorsan be is szereztem néhány palackkal a Heimann szortiment legfrissebb darabjából, a 2009-es Ideiből. Kóstoltam, kortyoltam, vendégeimnek kínáltam – örömmel. Mindig is szerettem Heimannék újborát, tetszik a címke, a csomagolás is, és egyedül a csavarzár elhagyását sajnálom: a fekete stelvin illett a borhoz – szerintem. Az Idei portugieser és zweigelt házasítása. Illata intenzív, mint a frissen szedett málnáé, amihez némi ribizlit, erdei szamócát meg friss zöld fűszereket kevertek. A korty zamatos, a test húsos, a savak lendületesek, leheletnyi cser is megérintette a bort. Tiszta, egyenes, nagyon jó inni. Műfajának remeke. Örömbor: 5 pont.

Címkék: szekszárd heimann újbor idei 5 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://borboy.blog.hu/api/trackback/id/tr251583335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G_Bornemissza 2009.12.22. 13:52:09

Gratula, gratula! Éljenek a Heimannok! Amikor HZ elbukta a kerház vezéri posztját, sajnáltam és örültem. Ha elnyeri, biztos jól csinálta volna, ha engedik, de nagyon hiányzott volna Szekszárdról az energiája.

süti beállítások módosítása