Skip to content


A meglepetés erejével: Malatinszky Tenkes 2007

Az akciós ár, a név és az évjárat olyan együtthatók, melyektől sokan elcsábulnak – ahogy jelen esetben én is. Sokat nem várnak, de „az ennyiért megér egy kísérletet” élmény már megéri ennyiért – általában –, és ettől megnyugszik mindenki. Én is, mert itt – és ez a meglepetés – egy jó bordóit kaptam egy hiper polcain porosodó készletből, amiben a cabernet-khez (sauvignon és franc) a kékfrankos épp annyit tesz hozzá, hogy a bor bordóibb legyen a bordóinál. De valóban bordói-e a Tenkes? Azaz mi a bordói itt és most?

tenkes_kapitanya.png

A tények ugyanis kérlelhetetlenek: boros horizontomat nem Bordeaux etalon borai rajzolják. Hiába kóstoltam borokat a legjobbaktól (ha élményeimet nem is osztottam meg másokkal), vagy a kevésbé jónak tartott jótól jókat, meg esetlegesen itt-ott ezt -azt, ezek az élmények legfeljebb vágyaim horizontját tágították. Vacsorára ugyanis továbbra is balatoni, egri, móri, somlói, soproni, szekszárdi, villányi stb. jut osztályrészemül – és ezt nem panaszként írnám itt. Csak pontosításként egy jelzőhöz, amit mondanivalóm kétes sarokkövének szántam, tudnii llik a bordóisághoz 10 euró alatt.

Tehát mi is itt a bordóiság? Gyümölcsök, csokoládé, finom és visszafogott vanília és a palackos érlelés összjátéka, mint két kis madár (à la Rácz Aladár – ha ez valakinek mond még valamit). A krémes korty, amiben az érett, már-már rafináltan kifinomult tanninokat feszes szerkezet rendezi és fegyelmezi, Bordóisan egyenletesen. És elegánsan. És potensen. Szóval szívesen feltételezem, hogy ez a bor talán öt év múlva is ebben a remek állapotában leend. Esetleg tíz év múlva is. Amolyan bordóiasan.

Ez az ún. vágy-horizont.

Így lesz nekünk Malatinszky az, ami a világ szerencsésebb felének (teszem azt az angol alkoholistáknak) Bordeaux. És ha csak annyi köze is van Malatinszkynek Bordeaux-hoz, mit Gábor Áronnak a harangöntéshez, máris csillan a szem, kerülnek helyére a dolgok. És úgy érezzük: inni jó, magyarnak inni különösen jó. Ha pontoznom kéne, nem lennék szűkmarkú.

(A bort akciósan szereztem be 2200 forintért. A képet innen metszettem.)

Címkék: vörös villány küvé ittam gault&millau maltinszky

A bejegyzés trackback címe:

https://borboy.blog.hu/api/trackback/id/tr685513297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egeszseg figyelo · https://egeszseg-figyelo.com 2021.05.25. 19:28:01

Ez tényyleg egy nagyon jó bor volt! :)

süti beállítások módosítása