Skip to content


A csalánlétől még jobb lesz a bor?

Weningerékről régebben pusmogtak mindenféléket: hogy aszongya fordított ozmózis így, műtannin úgy... meg amit akartok. Nem tudom, nem voltam ott. Azt azonban tudom – megbízható forrásból –, hogy most erőteljes biodinamika van (jelentsen a szó bármit is) méregdrága amerikai szőlész szakértővel, csalánfőzettel, vízüveggel, sütőporral, szexferomonos légtérterítéssel. Meg persze ultramodern borászati háttérrel.
Én még igazából Weninger-borban az utóbbi időben nem csalódtam, bár ebben nyilván segített az is, hogy nem is kóstoltam túl sokat túl sokszor. Azok azonban, amiket számmal illethettem, tetszettek, legjobban talán majd' egy éve a 2005-ös Spern Steiner. Tavaly futottam bele a fehérburgundiba is, a 2006-osba, amit remeknek találtam (akciós áron különösen: akkoriban alig több mint egy darab ezrest kellett fizetni érte a Bortársaságnál): krémesen telt, érett, de eleven savak, közepes test – akkor nem is nagyon gondoltam bele, hogy a bor mögött milyen szőlőtermelési mód áll. Most pedig itt a 2008-as, amit szembesíthetek emlékeimmel.

Nem tudom, milyen meggondolás vezérelte ifjú Franzot, hogy a nemzetközibb pinot blanc helyett a magyarosított nevet használja, de nekem tetszik, kis helyi ízt ad a nálunk amúgy sem nagyon hájpolt fajtának, amelynek jelen változata a Frettner dűlőből származik.

Nyitás után érezni pici fülledtséget, ami gyorsan eltűnik a pohárból, és átadja helyét az illatoknak: érett szőlő, virág, fű és friss zöldfűszerek, egy kis zöldség meg zöldesség. Ezzel együtt a markáns illatkép kerek és kellemes. Szájban a szénsav kicsit durva és fölösleges is a borhoz, egyrészt amúgy is intenzív a savérzet, nyersek-szögletesek-harapósak a savak, másrészt inkább rombolja a zamatokat, mintsem a kibontakozásukat segítené. Összességében jól kortyolható, nem utolsósorban azért, mert csak 11,5 százalék alkohol van benne, ami örvendetesen kevés. (Mintha az alkohol oltárán feláldozták volna a szőlő érettségét...) Savai idővel szelídülhetnek. Egyelőre 4 pont – és drága: áfaemelés után 2780 forint a Bortársaságnál. Weninger- és pinot blanc fanoknak persze így is kötelező.

(A fotó a Bortársaság honlapjáról származik.)

Címkék: sopron weninger pinot blanc 4 pont fehérburgundi

A bejegyzés trackback címe:

https://borboy.blog.hu/api/trackback/id/tr471223791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása