Skip to content


Alkoholba fojtott savak

Újra és újra vitatéma az alkohol kérdése – nem csak e lángoktól ölelt kis országban. A németeket például épp az alkohol miatt érdekli élénken a klimawandel, már 2007-ben majd' egy teljes lapszámot szenteltek a témának a Vinum magazinban (egy regisztrációért cserébe elolvashatók a lap archívumában a cikkek). Merthogy az éves hőmennyiség és az a borok alkoholtartalma között van némi összefüggés, ha egyenes arányról nem is beszélhetünk. Az itthoni alkoholviszonyokról érdemes felidézni Albert gazda veretes sorait. Amikor a kamrafelszámolás keretében megkóstoltam a Szent György-hegyi brunellójával (készült 284 palack!) akaratlanul is vihart kavaró 2HA pincészet 2008-as pintot gris-jét, én is azonnal a centi után kaptam, hogy megmérjem az ökológiai lábnyomomat.

Amit a pincéről tudni kell, az leírta ízléses és informatív honlapján, a tulajdonos, Török Csaba. Az elhíresült Tabunellót Albert gazda dicsérte és jutalmazta. Mivel ahhoz már nem csatlakozhattam (közben a bort elkapkodták), a fehérekkel próbálkoztam, először a pinot girs-vel. A vásárláskor az eladó elhalmozott jó tanácsokkal, például az javasolta, hogy véletlenül se hűtsem be túlságosan, nem fog érvényesülni a test meg az érettség. Követtem az utasításokat, "pincehidegen" próbálkoztam. Aranyba hajló szín, olajos lomhaság a pohárban, tapadás, ahogy egy testes bortól elvárható... Aztán az orrbaverő illat: alkoholba áztatott pörkölt tölgy, benzin, meleg vaj – csökkenő mennyiségben. Vártam, szellőztetettem, miáltal javult ugyan a helyzet – itt egy kis fűszer, ott egy kis gyümölcs, többek között feketeribizli és erdei szamóca, mellettük egy kis tűzkő, amott meg akácméz –, képtelen voltam elvonatkoztatni az állandóan orromba toluló fától. Szájban sokkal szebb arcát mutatja, egyből kiderül, hogy mennyi lehetőség van benne: ragyogóan elegáns savak hátán száguld a húsos, de ropogósan friss test, közben felvillannak az ásványok, a szegfűgomba, hogy mindez belefusson az égető alkoholba és a pörkölt földimogyoróba. A lecsengésben a mogyoró és a kifejezetten égető alkohol mindent visz, pedig odáig még az ötöst sem tartottam elvetemült ötletnek. Az összkép azonban végül csak 4 pontot ért – nekem. Jutalomjáték, hogy ismét megerősíttettem a hitemben: a hordó veszélyes fegyver, és nem csak Borneissza Gergely kezében.

Címkék: badacsony szürkebarát pinot gris szent györgy hegy felszámolás 4 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://borboy.blog.hu/api/trackback/id/tr341772083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása