Skip to content


Bort iszom én, nem vizet, és erről írok

Weér Yvo vagyok. Születtem 2006. november 8-án a blogger.com-on. 2007. május 10-én befogadott A Művelt Alkoholista. Jó volt, otthon érezhettem magamat, és tanulhattam sokat. Most azonban visszatérek a saját tempómhoz: iszom, amikor és amennyi jólesik, és írok arról, ami izgalomba hoz, vagy lehangol. Ha jó bort találok, akkor annak megkóstolására ösztönzök másokat, ha nem jót, megírom, hogy mást ne érjen csalódás.

Emellett, ha úgy adódik, írok mindenféléről, ami a borral kapcsolatban érdekel: könyvekről, filmekről, vegyészetről és ökörszarvról is akár, meg persze borászokról és borivókról. Írok hosszabban, rövidebben, olykor reményeim szerint szórakoztatóan, máskor szárazabban, de lehetőleg mindig informatívan. Tehát írok mindenről, ami a borral kapcsolatos, de nem szakemberként, hanem borra szomjas és kíváncsi fogyasztóként, hiszen az vagyok.

Lehet egyetérteni, lehet vitatkozni – új és régebbi posztjaimmal egyaránt. A régiebbi írásaimat összegyűjtöttem ide, mert talán így jobban kiderül az is, hogy ki vagyok, és mit miért gondolok úgy, ahogy.

Borokat pontozok

A pontozás-nem pontozás kérdéskörénél hivatkozhatnánk arra, hogy ízlés kérdése a pofonok súlya. A borok tetszési indexe valóban széles skálán mozog (egy borkerkereskedőnek például minden bor ízlik, amit el tud adni mehfelelően magas haszonnal), ráadásul itt is érvényes a megfigyelés-mérés megkerülhetetlen problémája, hogy a megfigyelő hatással van a megfigyeltre, és ez akár a megfigyelt jelenség vizsgált jellemzőit is befolyásolja. Ugyanakkor a borkészítés szakma, melynek vannak szabályai; a szabályok betartásának, meghaladásának, uram bocsá' figyelmen kívül hagyásának pedig vannak következményei: egyik oldalon egyedi borok, a másikon ihatatlan, hibás lőrék.

Ennek a árnyalására alkalmasak a pontszámok. Ebben maradok A Művel Alkoholisták által jól kitalált tíz pontnál. A tájékozódáshoz bőven elegendő, és pozitív szemlélete nekem tökéletesen megfelel.

A bejegyzés trackback címe:

https://borboy.blog.hu/api/trackback/id/tr41175714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása